zambia-zuidafrika.reismee.nl

Laaste dag Kruger en St. Lucia

Zo. 4 Augustus

Vandaag zijn we van ons rest camp Satara vertrokken richting Komatipoort. Onderweg werden wij door iemand geatendeerd dat er aan onze linkerkant een leeuw te zien was. Na kijken door de verrekijkers hadden we hem in zicht het bleek een mannetje te zijn. Nadat de foto's genomen waren zijn we verder gereden. We hebben wederom gezocht naar de luipaard maar helaas niet kunnen vinden. Opeens stonden er allemaal auto's stil en zagen we de neushoorn lopen. Volgens de kenner van ons was het de hippo.. volgens de rest een rhino.. na een "lange" discussie heeft de kenner toch maar toegegeven dat het een Rhino was. Gauw werden er foto's gemaakt aangezien deze beesten de pas er aardig in hadden. Onderweg hebben we verder weer de Olifanten, Giraffen, Zebra's gezien en nog meer van zulke dieren. Aangekomen bij komatipoort moest er eerst nog even getankt worden. De ramen hoefden gelukkig niet schoongemaakt te worden aangezien onze Europese Chauffeur ook een poosje heeft gereden (ben zelf van mening dat hij linkshandig is..). Nadat we hebben getankt en een lekker ijsje hebben gehad zijn we naar de uitgang gegaan. Daar aangekomen wou de Ranger even in de kofferbak kijken. Nadat hij dat had gedaan en geen giraffe had gevonden zijn wij naar onze onderkomen gereden. Daar hebben wij 's avonds genoten van een heerlijke bbq. En zijn we allemaal optijd naar bed gegaan omdat we de volgende dag optijd weggingen naar St. Lucia.

Ma. 5 Augustus

Vanmorgen zijn we mooi optijd vertrokken richting St. Lucia. We zijn door Swaziland gereden en hebben de nodige stempels weer opgehaald. Halverwege de rit zijn we nog bij Leo Baan langsgegaan. Leo is de oprichter van Swazivision een stichting die Swaziland helpt een eerstewereldland te worden en om aids te verminderen. Hier zijn we een kleine 1.5 uur geweest en hebben gehoord wat voor werk hij zoal doet. Daarna zijn we weer verder gegaan richting St. Lucia eerst weer langs de Borderpost de benodige stempels ophalen. Inmiddels zijn we weer 4 stempels rijker en staat de teller op 11 stempels. Aangekomen in St. Lucia werden we ontvangen door een hele enthousiaste vrouw die ons alles vertelde wat er te doen en te zien is hier. Nadat we de sleutels kregen van de lodge en deze bekeken hadden zijn we een hapje gaan eten. We zijn gaan eten in een restaurant met uitzicht op de oceaan en op de flamingo's. Hier hebben we heerlijk gegeten en de rest van de avond wordt de bank in de lodge goed getest.

Groetjes,
Gert & Henriette
Aart & Wout
Arnoud & Sander

Bert

ik ga ook maar is naar Afrika:)