zambia-zuidafrika.reismee.nl

Durban

Woensdag 7 augustus

Na een goede nachtrust en lekker ontbijt de nodige was gedaan met een nieuwe wasmachine.

Slee wist zelfs niet hoe hij werkte maar gelukkig was het niet moeilijk.

Tegen 11 uur naar de Spar geweest voor de nodige boodschappen.

Daar met z’n allen een heerlijke broodje hamburger gegeten.

Rond een uur of 1 zijn we richting Durban gegaan met onze gids Sihle en gastvrouw Nonto.

Eerst naar de haven waar volgens Arnoud en Sander niet de grote luxe jachten lagen, die moet je volgens hen zoeken in Monaco.

Er lagen wel hele grote container schepen, en het mooie is, dat de haven tegen Durban aanligt, en je dus vanuit de haven de grote gebouwen van Durban ziet. Heel indrukwekkend.

Daarna zijn we naar de zee gegaan, waar de nodige zandsculpturen waren, veel van de big 5. En als je een foto wilde maken moest je er eerst voor betalen. Ditzelfde geldt voor de vele riksja die er waren.

Je kunt wel zien dat daar veel toeristen komen, want ook aan het strand zag je veel mensen die anderen probeerden te vermaken, Ook de nodige marktkraampjes weer gezien, deze hebben we maar een keer overgeslagen, want ze lijken allemaal op elkaar. En natuurlijk heeft iedereen weer een special price.

Niemand wou zwemmen in de Indische oceaan, Arnoud vond het jammer, daarom heeft hij nog in de Indische oceaan gelopen. (daar is bewijs van).

Als laatste zijn we naar een winkelcentrum geweest. Sihle vroeg ons welke centrum we de vorige keer hadden bezocht, omdat wij met z’n allen aangaven dat daar een SPUR zat (onze favoriete restaurant). Wij wisten dit niet meer, en daarom is Zwah maar gebeld, die wist ons precies te vertellen waar we de vorige keer waren geweest. Aangekomen in het winkelcentrum, zagen we in het centrum een fontein wel 15 meter hoog water spoot. Geweldig om te zien.

Natuurlijk de nodige winkels bekeken, en Hollanders als we zijn, vergeleken wat voor winkels er hier waren, en natuurlijk de prijs. Voor de dochter van Nonto wilden wij nog een cadeau kopen, omdat zij de 20e augustus jarig is. Maar de winkel was te groot. Nonto wist niet goed was ze moest kopen. Dan maar een dagje weg met haar kinderen kan ze zelf iets uitzoeken.

Als afsluiting met z’n allen gegeten bij de welbekende restaurant SPUR. De jongens natuurlijk weer de heerlijke spareribs naar binnen gewerkt.

Weer terug bij de auto waar er betaald moest worden voor het parkeren. Omgerekend was dit €0.80. Geen geld dus voor 3 a 4 uur. Kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen.

We hebben Sihle naar huis gebracht in de Valley, Wat is het daar mooi om in het donker al die lichtjes te zien in de Valley. Het is er daar niet makkelijk rijden met al die bochten en omlaag en weer omhoog en dan weer een aantal drempels, en de smalle wegen, en de koeien en geiten die langs de weg lopen, Maar we zijn er heelhuids aangekomen en weer terug naar GGA, onder deskundige leiding van Nonto.