zambia-zuidafrika.reismee.nl

8e, 9e dag Tuinroute

Zaterdag:

Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth hebben we die dag niet zoveel gedaan. We hebben wat gegeten bij Let's Eat. Dit was bij de haven van Port Elizabeth. Een lekker stukje vis. Hierna zijn wij vertrokken naar onze volgende accommodatie; een grote villa in een woonwijk. In deze villa verbleven wij in een grote kamer. Eenmaal alles uitgepakt heeft Gert nog even op bed gelegen aangezien hij moe was van het lange stuk rijden (mietje). 'S avonds hebben we de restjes opgemaakt van wat we nog aan eten hadden met een filmpje erbij. Hierna zijn we gaan slapen.

Zondag:

Om 6:45 uur ging de wekker. Deze dag gingen we naar het Addo National Park. Dus dat betekende op tijd uit de veren. Nadat we heerlijk hadden ontbeten zijn we die kant opgereden. Na ongeveer 1 uur en 15 min over hobbelige wegen waardoor Mirlin super nodig naar de wc moest, kwamen we aan bij het park. Nadat we alles hadden betaald kon het avontuur beginnen.

Eenmaal door de hekken keken we eens goed op de plattegrond waar we heen konden. We zijn in eerste instantie maar rechtdoor gereden. We zien wel waar we uitkomen dachten we. Al snel zagen we de eerste dieren; kudu's, zebra's, wilde zwijnen en buffels. Hier hebben we een paar mooie foto's van kunnen maken. Hierna zijn we verder gereden. Op een gegeven moment kwamen we olifanten tegen. Ze waren wat aan het drinken bij een drinkplaats. Hier natuurlijk ook de nodige foto's gemaakt.

Daarna kwam er een hele tijd niks. Af en toe voor de zoveelste keer een zebra of wilde zwijnen. Na verder te hebben gereden kwamen we een gigantische kudde olifanten tegen. Een gedeelte was zichzelf aan het nat spuiten met water, de andere liepen op hun dooie gemakje rond. Er zaten gigantische olifanten tussen. Grote volgroeide mannetjes. Van dit gezicht ook een aantal foto's gemaakt.

Ook hebben we 3 jonge hyena's gezien die aan het genieten waren van een stuk prooi, erg mooi om te zien.

Rond een uur of half 4 hebben wij het park verlaten. Helaas geen leeuw of een jachtluipaard gezien. Maar hiervoor moet je natuurlijk ook veel geluk hebben.

Vandaag vertrekken we naar Durban om naar de stichting te gaan. We zijn erg benieuwd!

Liefs,

Gert & Mirlin