zambia-zuidafrika.reismee.nl

de laaste klusjes

Zaterdag 17 augustus

Na vanmorgen weer heerlijk te hebben genoten van een scrumbeld/spiegel ei gemaakt door Mirlin. Zijn Wout en ik weer aan het werk geweest. We hebben o.a. twee wc brillen vervangen deze waren kapot/niet meer aanwezig. En we hebben een toilet pot vernieuwd hier zaten allemaal barsten in en de spoelbak lekte ook als je hem gebruikte. Het leek makkelijker gezegd dan gedaan. De toilet zit niet zoals in Nederland met schroeven vast op de vloer maar zit helemaal in de specie gezet. Dus hebben we de toilet pot helemaal kapot moeten slaan en de resterende specie met een hamer en schroevendraaier weggehakt, een beitel was nl. niet voorhanden. Nadat we alle specie weggehakt hadden en de vloer gelijk was konden we de nieuwe wc pot neer zetten. Gauw nog even wat materiaal gehaald van de Build-It en we konden het afmaken. Omdat er geen troffel was hier, hebben we maar moeten improviseren met het maken van nieuwe cement. Toen we de cement klaar hadden en de wc pot in de cement hadden gezet hebben we de spoelbak aangesloten en getest of alles dicht was. Op een paar druppels na was alles dicht. Dat nog even dicht gemaakt met wax, en de jongens die daar wonen goed op aan gesproken dat ze die wc een aantal dagen niet mogen gebruiken aangezien de cement moet drogen.

Papa, Mirlin, Gert en 2 dames van GGA zijn vandaag naar Pietermaritzburg geweest. Mirlin heeft geld gekregen van familie en vrienden om spelletjes te kopen voor de kinderen die hier wonen. Afgelopen donderdag is ze met een aantal kinderen samen bij Heather geweest om te overleggen welke spelletjes ze graag wilden en wat de mogelijk heden zijn. Ze zijn tot conclusie gekomen dat de volgende spelletjes wel leuk waren. Monopoly, uno, scrabbel en een volleybal. En de trampoline die hier is gaan ze ook repareren aangezien de veren niet goed meer zijn en het doek kapot is. Maar hiervoor moeten ze naar een winkel in Durban aangezien het in Pietermaritzburg niet te krijgen was.

Vanavond hebben we weer een filmavond georganiseerd voor de kinderen hier. Ze vonden het wederom weer hartstikke leuk. Daarnaast hebben we nog een aantal foto’s van 2015 laten zien. Hier werd veel om gelachen, omdat ze er toen jonger / kleiner uitzagen dan nu. Daarna hebben wij nog genoten van een biertje met wat nootjes en straks duiken wij ons bed in.

Bert

Jullie zijn goed bezig.