zambia-zuidafrika.reismee.nl

Laatste dag GGA en terugreis

Donderdag 22 augustus

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, we wilden de kids die naar school gingen, uitzwaaien. Om 6:30 vertrokken zij naar school, en omdat we om 8 uur willen vertrekken, Afrika kennende ondertussen, er van uitgegaan dat het dan wel 9 uur half 10 zou worden.

Na ons ontbijt zijn Wout en Gert sr. naar de Build-it geweest, omdat er toch nog een klusje tussendoor kwam. In Wimpies huis lekt een kraan, of de Plumbers dat nog even kunnen maken. Tja, dan moet er weer wat gehaald worden. Bij terugkomst kwam één van de zulu meiden langs (Spongile), ze vroeg ons of we mee wilden komen naar de keuken, mama Shereen had wat speciaals gemaakt voor ons.

De plumbers (Aart en Wout) nog gauw even de kraan gefixt bij Wimpies huis, en daarna zijn we naar de keuken gegaan om de verrassing van mama Shereen te proeven. Indiaanse vetkoek. Leek heel veel op de oliebollen die wij kennen, ze zijn een beetje zoeter, en kleiner.

’t Was een heerlijke traktatie. Hierna zijn we de bus gaan inpakken, en hebben de sleutels ingeleverd van ons verblijf. Natuurlijk konden we niet zonder afscheid te nemen vertrekken, en dit werd dan ook uitvoerig gedaan.

We zijn voordat we naar de luchthaven gingen nog even naar het strand in Durban geweest. Op dezelfde plek als 4 jaar terug. Aangekomen op de parkeerplaats werden we door een vrolijke parkeerwachter naar een plek gebracht, en kwam er meteen één naar ons toe, die de bus wel wilde wassen. Na afspraak over de prijs hem z’n gang laten gaan, en zijn wij naar het strand geweest via een winkelcentrum.

Het was mooi op het strand, een lekkere wind en een mooie temperatuur.

Na ongeveer een uur zijn we weer vertrokken, nadat we afgerekend hadden met de autowasser, en de parkeerwachter ook een fooi hadden gegeven.

We kwamen mooi op tijd aan in Durban om de bus in te leveren, bij het inleveren hebben wij aangegeven dat de voorruit door een steentje kapot was. Een grote ster, en een barst in de ruit. Gert sr. moest een formulier invullen, en klaar was alles.

Daarna zijn we naar de balie gelopen van South African Airways (SA), omdat we een ticket hadden van SA. Daar gaven ze aan dat we naar Mango moesten, omdat die de vlucht naar Johannesburg uit ging voeren. Daar aangekomen, konden ze ons niet in het systeem vinden. Gebeld met SA, daar moesten wij een e-ticketnummer halen, dit maar gedaan, en heel vrolijk ingeleverd bij Mango. Ook met dit nummer zijn we niet te vinden. De dame achter de balie van Mango is toen naar de balie van SA gegaan, om het e.e.a. te controleren. Moesten we weer naar de balie van SA. Werd er gevraagd wat er gebeurd was met de heenreis. Het hele verhaal uitgelegd, van de vertraging, het niet kunnen tanken van de vliegtuigen in Amsterdam. Was de overboeking niet goed gegaan. Met andere woorden, we vliegen niet met Mango om 14:25 uur naar Johannesburg, en we vliegen niet met SA om 19:25 uur naar Frankfurt en vandaar naar Amsterdam, neeeeeeee…….. we vliegen om 18:40 uur naar Johannesburg met SA en met KLM om 23:15 uur naar Amsterdam. Komen dan een uurtje later aan dan het oorspronkelijke plan. Dit maar gedaan. Het gaat toch allemaal al verkeerd in deze vakantie, dus hier zijn we aan gewend.

De vlucht naar Johannesburg verliep goed, duurde al met al een klein uurtje. Hier uitgestapt en nog wat inkopen gedaan voor Gert jr. waarna we richting Gate 10 zijn gelopen om daar te boarden voor Amsterdam.

De vlucht van Gert jr. en Mirlin verliep ook niet zoals het hoorde, zij gingen wel met de geplande vluchten, dus via Frankfurt, maar vanuit Durban naar Johannesburg hadden ze vertraging. Het zou krapjes worden om de vlucht van Johannesburg naar Frankfurt te pakken, uiteindelijk is dit wel gelukt. We vliegen dus niet, zoals het plan, samen terug.

Morgen volgt er nog één verhaal en dan zit de vakantie er echt op.

Hartelijke groeten,

Gert, Henriëtte, Gert, Mirlin, Aart, en Wout

Johan en Jannie

Het zit jullie wel mee wat de vluchten betreft. Foei. Maar jullie komen vast wel thuis. Een goede en veilige reis gewenst.

Didy

Goede vlucht en wel thuis!