zambia-zuidafrika.reismee.nl

Victoria Fals

Victoria Falls

Dag Leute,

Vandaag zijn wij naar de victoria Falls geweest. Door ons hotel is een taxi geregeld en zo zijn we die kant op gebracht. Daar aangekomen zijn we aan de kant van Zambia begonnen. Eerst moesten we entree betalen dat moest gebeuren doormiddel van de bankpas. Aart zei van ik betaal wel totdat het moment zo ver was en Aart zei van uuhm…. Ik weet de pincode van mn creditcard niet meer. Toen moest dus iemand anders betalen. Toen konden we naar binnen toe. Daar rond gelopen richting de Falls. Allemaal erg genoten van het uitzicht en de victoria Falls erg indrukwekkend om te zien. Kwamen we ook nog de president tegen van Kenia en de vicepresident van Zambia. Nadat we alle mooie punten gezien hadden zijn we teruggelopen en richting de kant van Zimbabwe gelopen. Eerst moesten we door de grenscontrole van Zambia daar een stempel in de paspoort gekregen en nu konden we lopen naar de grens van Zimbabwe. Eenmaal aangekomen daar moesten we allemaal een formulier invullen en toen kregen we ook de nodige stempels en konden we verder lopen Zimbabwe in. Daar zijn we doorgelopen naar de ingang van de Victoria Falls om hem van de kant van Zimbabwe te bekijken. Daar was het net zo indrukwekkend en mooi als aan de andere kant. Daar nog wat gedronken en toen moesten we gauw weer teruglopen omdat we met de taxi hadden afgesproken bij de ingang van Zambia. Nadat de taxi ons had opgepikt en we terugreden kwamen we nog een kudde olifanten tegen die daar liepen. Schijnt zo te wezen dat daar nog een wildpark is en dat je daar door komt met de auto. Ook hier werden foto’s gemaakt omdat de taxichauffeur stopte( ik wou hier neerzetten dat Papa graag foto’s wou maken maar dat is niet echt netjes ofzo….). Eenmaal weer terug in het hotel hebben we ons allemaal even opgefrist en zijn we gaan eten in het restaurant van het hotel. Het eten is hier goed te doen.

Groetjess ?