zambia-zuidafrika.reismee.nl

2e dag Tuinroute; L'Algulhas

Na een wat beroerde nachtrust zijn wij vroeg op gestaan om ons eigen ontbijt klaar te maken. (Ja je leest het goed, dit keer moesten we zelf ontbijt klaar maken). Maar dat maakt niet uit, tijdens het maken van het ontbijt konden we mooi de zonsopgang bekijken achter de bergen. Nadat we ons ontbijt hadden weggewerkt en alles opnieuw hadden ingepakt, zijn wij vertrokken naar L'Algulhas.

Helaas konden we dit keer niet langs de kust aangezien daar geen weg was aangelegd (haha logisch), dus zijn wij landinwaarts gegaan door de bergen, heuvels, beekjes en meertjes richting L'Algulhas. We kwamen zelfs nog langs Breda(sdorp) en Elim! Erg leuk om te zien.

We waren wat te vroeg aangekomen bij onze volgende accommodatie, maar dat maakte gelukkig niet uit. We hadden een erg prettig ontvangst van de gastheer. Tijdens ons ontvangst heeft hij ons onder een genot van een kopje koffie en thee verteld wat we hier in de buurt konden doen. L'Algulhas staat bekend omdat hier het meest zuidelijke puntje van Afrika zich bevind, evenals waar de 2 oceanen elkaar ontmoeten (de Atlantische en de Indische oceaan). Hij raadde ons aan om hier gelijk in de middag naar toe te gaan, aangezien het op dat moment nog goed weer was, het weer kon namelijk omslaan.

Zo gezegd zo gedaan. Hierop zijn wij de auto ingestapt om naar de plek toe te rijden. Na wat off-road situaties (waar was die 4x4?) zijn we aangekomen bij de parkeerplaats. Het was hier niet erg druk, maar alsnog erg leuk om te bekijken. Na wat foto's te hebben gemaakt, zijn wij na een uurtje weer terug gegaan naar onze accommodatie. En jawel... meneer was erg blij aangezien hij hier Formule 1 kon kijken op de televisie. We waren precies op tijd terug.

'S avonds zijn we lekker uiteten geweest bij een plaatselijk restaurant. Erg leuke sfeer en het eten was erg lekker. Daarna hebben we nog even in de kamer gezeten, boek lezen onder het genot van een hout kachel, heerlijk warm aangezien het al best was afgekoeld.

Morgen vertrekken we voor een wat langere autorit naar Wilderness. Hier verblijven we 2 nachten. We zijn benieuwd wat daar ons brengt.

Liefs,
Gert & Mirlin

Didy

Leuk om jullie verhaal te lezen. Geniet!