zambia-zuidafrika.reismee.nl

3e & 4e dag Tuinroute

Maandag;

Na een goede nachtrust en heerlijk te hebben ontbeten, stonden we op het punt te vertrekken. Onze vriendelijke gastheer; Allen, heeft ons nog extra informatie gegeven over de Tuinroute. Nadat we wat kopietjes en brochures hadden gekregen, gingen we op pad. We hadden een reis van bijna 4 uur voor de boeg.

Na een stukje terug te hebben gereden, zijn we rechtsaf geslagen bij Bredasdorp om vervolgens tot aan Heidelberg off-road te rijden op aanraden van Allen. (Nogmaals, waar was die 4x4?). Een super mooie omgeving. We reden tussen de landerijen en wijngaarden in de heuvels/bergen. Hier hebben we een aantal mooie foto’s kunnen maken. Vanaf Heidelberg zijn we via de snelweg doorgereden naar Wilderness. Uiteindelijk hebben we er 5,5 uur over gedaan. Maar dat was het zeker waard!

Eenmaal aangekomen bij onze Lodge in Wilderness keken we onze ogen uit. De omgeving is super mooi, en ons uitzicht van onze kamer is schitterend. Van ons balkon kijken we richting de bergen met voor ons een meer. ‘S avonds hebben we heerlijk gegeten bij Flava Café in het centrum.

Dinsdag;

Vandaag staat op de planning om naar de grotten te gaan van Oudtshoorn. Op onze navigatie hadden we maar gewoon ‘Oudtshoorn’ ingetikt. Vanaf daar zien we wel zei Gert. Na een geweldig mooie route door de bergen richting Oudtshoorn was het helaas toch niet zo gemakkelijk toen we daar aankwamen. We zagen geen bordjes om naar de Grotten te gaan, en we hadden (natuurlijk) geen internet om het op te zoeken. Wij zijn half Oudtshoorn door gereden om ergens ‘free wifi’ te schooieren. Helaas was dat ook mislukt. Uiteindelijk maar wat ingetikt op de navigatie en er maar op gokken.. dat ging dus wel in 1 keer goed!

Na een mooie rondleiding door de grotten en wat te hebben gegeten zijn we richting George gereden. We moesten hiervoor dezelfde route terug nemen. Eenmaal onderweg zagen wij in de verte al een aantal blauwe zwaailampen. En ja hoor; een politiepatrouille. En natuurlijk reden wij weer iets boven de maximum snelheid. Snel maar wat afremmen dachten wij.. en natuurlijk werden wij aangehouden door de patrouille.. shit dachten wij. Hebben ze ons dan alsnog geflitst?

Nadat Gert zijn rijbewijs is gecontroleerd en alles van de auto juist is gebleken, mochten we doorrijden. Het bleek gelukkig een simpele politie controle te zijn. Eenmaal aangekomen in George hebben we daar even rond gekeken en wat gegeten.

Morgen vertrekken we naar Plettenberg-bay. We wachten af wat ons daar brengt..

Liefs

Gert & Mirlin

Bert

Mooi Gert & Mirlin
Ik maar denken dat Heidelberg in Duitsland ligt:)