zambia-zuidafrika.reismee.nl

St. Lucia & Cato Ridge

Di. 6 aug.

Vanmorgen om 10.30 uur moeten we bij het boekingskantoor zijn voor het spotten van walvissen. Maar voordat we daar naartoe gaan zijn we eerst over de markt gelopen voor het kopen van souvenirs.

Iedere verkoper op de markt dacht met ons mee, of we niet de big 5 beeldjes moesten hebben, of schaaltjes, of een giraf, en ze hebben allemaal a special price (speciale prijs) voor ons.
Nadat de inkopen zijn gedaan en de special price nog lager werd, zijn we naar het boekingskantoor gegaan.

Vandaar worden we met een tractor en kar naar het strand gebracht waar we op de boot gaan de zee op. Naast ons gaan er nog 2 Amerikanen mee en 2 Duitsers.
Al gauw wordt er informatie uitgewisseld waar we vandaan komen. Schijnt de Amerikaanse vrouw Nederlandse voorouders te hebben.

Eenmaal op de boot, en nadat een 2e tractor met een lange paal ons in het water heeft geduwd, gaan we er als een speer vandoor. Dat was een hele ervaring. Uiteraard kregen we allemaal eerst een reddingsvest om.

Wat ging dat hard, over de golven. Na een tijdje varen zagen we in de verte de walvissen boven water komen en weer onder water verdwijnen. Daar zijn we naartoe gevaren om ze te volgen. Wat een prachtig gezicht is dat, ze te zien duiken in het water.

We hebben heel erg genoten van de boottocht, die volgens een aantal van ons, niet langer had gehoeven qua maagbewegingen.

Nadat we weer zijn teruggebracht naar het boekingskantoor hebben wij onze reis vervolgd naar Gods Golden Acre.

Rond 5 uur in de middag zijn we aangekomen bij GGA. We werden opgewacht door de staf en de kinderen door het zingen van een aantal liedjes. Daarna handen schudden en de nodige hugs te hebben gegeven, hebben we ons geïnstalleerd in de rondavel. Daar verblijven wij een aantal weken.

Het avondeten hebben we genoten bij Heather en Patrick. Heerlijke Sheperds pie (herders taart) gegeten.

Na de maaltijd zijn we vroeg vertrokken naar onze rondavel, waar Wout eindelijk zijn koffer terygkreeg. De laatste 2 vermiste koffers zijn met behulp van Heather afgelopen zondag middels een courier naar GGA gebracht.
De laptop kon weer opgeladen worden zodat de geheugenkaartjes van de foto camera's weer konden worden geleegd.
Die avond niet te laat naar bed gegaan.

Morgenmiddag staat een bezoek aan Durban gepland.

Hartelijke groeten vanuit een warm Zuid Afrika,

Arnoud, Sander, Aart, Wout, Henriëtte en Gert.

Jan

Tweede deel van het verhaal klinkt bijna als thuis komen. En dan heb ik het niet alleen over dat Wout zijn koffer eindelijk terug heeft ?. Wat een enthousiasme en een warm ontvangst.
Ben ook heel benieuwd wat het werk van Gods Golden Acre de deelnemers in Afrika en Nederland de afgelopen jaren allemaal heeft gebracht.
Geniet van de goede contacten in de hoop dat deze zegenrijk mogen blijven.
Hartelijke groet, Jan

Corry

Wat een belevenissen !! Sommige herkenbaar voor mij, inmiddels ca 12 jaar geleden samen met Lau !! Genieten maar ! Groetjes Corry.

Geertken

Wat mooi al die verhalen. Ik kijk iedere dag of er nog nieuws is. Fijn dat jullie nu alle koffers weer terug hebben.