zambia-zuidafrika.reismee.nl

Werk en Airport

Maandag 12 augustus

Vanmorgen zijn wij naar de Build-it (de plaatselijke Gamma / of Karwei) geweest om een aantal dingen te kopen. We hebben nl. van onze kerk uit het Zr. Nijmanfonds geld gekregen om de noodzakelijke reparaties uit te voeren.

Aangezien 2 jongens Plumbers zijn (loodgieter) hebben de jongens het plan opgevat om de sanitaire voorzieningen te controleren / repareren. Dit werd ook nodig tijd. Kranen die lekken, die dol gedraaid zijn, die afgesloten zijn, alles zijn wij tegen gekomen. In de keuken zelfs 2 kranen defect. Douchegordijnen die stuk waren, aanrechtkastje die verrot was.

Nadat wij de spullen hadden gehaald, tja, alles kopen was niet mogelijk, omdat wij niet de maten hadden, zijn we vast begonnen met het vervangen van een aantal douchegordijnen, bij de douches van de vrijwilligers. Daar hebben de jongens ook gekeken hoe het kon dat 3 toiletten lekten. Er wordt hier gewerkt met een soort wax om de afvoeren dicht te maken. Omdat wij niet wisten hoe dit werkt, hebben wij Sbo Jilla erbij gehaald. Hij heeft de jongens uitgelegd hoe het e.e.a. werkt. We hadden de wax niet meegenomen, dus dat moet later. Aangezien wij vanmiddag Gert en Mirlin moeten ophalen, die dag niet veel meer gedaan.

Na de middag zijn we naar de luchthaven gegaan, om Gert en Mirlin op te halen die vanuit Port Elizabeth zijn komen vliegen. Nadat ze geland waren, en de koffers hadden opgehaald, deze keer niet vermist, zijn we met z’n zessen naar de Pavilion winkelcentrum geweest. Uiteraard zat daar een Spur, Dat was voordat wij daar naartoe gingen al gecheckt door pa. Ook hier weer lekker gegeten, gewinkeld, en daarna naar GGA gereden. Eenmaal daar aangekomen de koffers uitgeladen, nog wat gedronken en naar bed, want morgen….. jahaja dinsdag 13 augustus is Mirlin jarig.

Corry

Mirlin , alsnog gefeliciteerd met je verjaardag ! Groetjes.