zambia-zuidafrika.reismee.nl

Happy Birthday

Dinsdag 13 augustus

Vandaag is Mirlin jarig, in alle vroegte hebben deze en gene al de rondavel versierd met slingers. Tijdens het ontbijt werd Mirlin behoorlijk verwent door ons en kreeg ze ook de verjaardaggeschenk van haar vader en moeder. Die hadden dit voor de vakantie al aan Henriëtte gegeven. Na het ontbijt zijn we weer naar de Build-it geweest, om de wax te halen, en de waterkranen, en het glas, omdat er een aantal ruiten stuk waren. Het glas gelijk maar met putty (stopverf) gemonteerd. Henriëtte en Mirlin hebben zich over de was bekommerd.De koffie hebben wij wat later gedronken dan normaal, omdat wij als gezin hadden geregeld dat Mama Shereen muffins zou maken voor ons. Echter omdat wij gistermiddag weg waren en ’s avonds rond 9 uur thuis kwamen, konden wij de muffins niet op maandag ophalen, en zij werkt vanaf 11.00 uur. De muffins werden gebracht en wij hebben er 2 kaarsje op gezet en de rest versierd. Uiteraard hier ook foto’s van gemaakt.

’s Middags zijn we naar de Spar in Camperdown geweest. Deze is wat groter en meer is er meer keuze. Camperdown ligt ongeveer 7 km van Cato Rigde. Mama Shereen (de kokkin) is met ons mee geweest, omdat wij aangeboden hebben om de kinderen te trakteren op een etentje. Benodigd: 14 kg. Kip, 10 kg. Aardappelen, 14 kg. Pompoen, 4 kg. Gemixte groente, 2 kg. Uien. Mama Shereen zal het eten koken voor ons. Ook al het vlees ingeslagen voor a.s. vrijdag, we willen dan een echte Zuid Afrikaanse braai (bbq).

’s Avonds weer heerlijk gegeten. Na het eten kwamen de kinderen bij de rondavel zingen voor Mirlin. Van klein tot groot deed mee. Het gaat hier wat anders dan bij ons, als ze gezongen hebben, dan vragen ze hoe oud iemand is geworden, er wordt dan van 1 tot de leeftijd geteld, en daarna flink gejoeld.. De jongens en Mirlin zijn ’s avonds naar Heather geweest. Pa en Ma heeeeelllll gezellig thuis gebleven. Ze zouden niet zo lang blijven, kwart over 7 vertrokken, rond 8 uur nog niet terug…. Dan maar met z’n tweeën koffie drinken, rond half 10 nog niet terug, dan maar met z’n tweeën een borreltje drinken, ja eindelijk rond 10 uur terug. Nog even wat na gepraat en naar bed. Morgenvroeg 7 uur op, de jongens willen aan het werk, er is genoeg te doen.

bert

gefeliciteerd Mirtin