zambia-zuidafrika.reismee.nl

Fooddrop 2e dag

Woensdag 21-08

Vandaag stond er nog een voedseldrop op het programma, namelijk in de valley Kwa Ximba  waarbij je langs de huisjes gaat om de pakketten af te leveren. Dinsdag middag hadden we afgesproken dat we vandaag om 09:30 uur zouden vertrekken, nadat we allemaal op tijd waren opgestaan, en wat te hebben ontbeten zijn we richting de kantine gegaan om te vertrekken. Eenmaal daar aangekomen was het al snel duidelijk dat we nog lang niet gingen vertrekken. Na ongeveer 2 uur gewacht te hebben ( zullen we maar opvatten als Afrikaanse tijd) zijn we vertrokken. Nadat we een aantal adressen hadden gehad zijn we naar de school gereden van het oudste dochter van Nonto op zit, zij was gisteren namelijk jarig en we hadden nog een cadeau voor haar. Op school werden we door de juf uitgenodigd om in de klas te kijken. Mirlin had een aantal ballonnen mee en heeft deze daar uitgedeeld, nou dat was een groot succes, de kinderen waren daar enorm blij mee en dat was goed te horen.

Om de les niet te veel te verstoren, zijn we na een tijdje vertrokken om de overige adressen bij langs te gaan. Normaal gesproken maakten we ons niet zo druk om de tijd, maar vandaag wel een beetje, want om 16.00 uur hadden we een afspraak met Nanah, ze kwam de rest van de kleren brengen voor mama en Mirlin.

Bij de laatste adres konden we niet mee, omdat de weg er te slecht was, wij zijn daarom als een speer naar de Spar in Cato Ridge gereden, eenmaal aangekomen was Nanah al aanwezig, achteraf bleek dat ze er al vanaf 13.00 uur stond. ( denk om het goed te maken dat we zolang op haar hadden moeten wachten de vorige keer ). Toen ze aankwam met een shirt voor pa leek het in eerste instantie een super mooi shirt, totdat het moment kwam dat het moest worden gepast…. Pa heeft een te dikke kop waardoor hij deze niet aankreeg, daar had ze niet aan gedacht.  (je kunt dit ook anders lezen: nl. de opening voor pa z’n hoofd was te klein)  Nadat onze mam deze shirt goed heeft bekeken, kwamen we tot de conclusie dat deze wel iets groter te maken was. Hierna hebben we afscheid genomen van Nanah en zijn we terug gegaan naar de stichting om te eten bij Heather. Omdat we redelijk aan de late kant aten, wisten we niet zeker of we hierna de kinderen nog zagen, daarom besloten we om voor het eten alvast afscheid te nemen van de kinderen. Voor hun hadden we wat gekocht in de supermarkt als extra ( bodylotion, zeep en tandpasta). En een wasmand vol met kleding die wij niet meer nodig waren. Na de nodige knuffels, handsakes etc. hadden gedaan zijn we naar Heather gegaan om daar te eten. Na een heerlijke maaltijd zijn we terug gegaan naar ons huisje om nog te laatste dingen in de koffers te doen, want morgen begint de reis terug naar Nederland. Al met al een fantastische vakantie met veel mooie en bijzondere momenten.