zambia-zuidafrika.reismee.nl

1e dag Kruger park

Na een heerlijke nacht zijn we vroeg opgestaan om naar het Krugerpark te gaan. Na een half uurtje rijden waren we bij de poort. Daar ook weer een aantsl formulieren ingevuld en toen konden we naar binnen. Na 500 meter lagen er een stuk of vijf prairie honden op de weg. Daar stonden we een poos voor stil. Ze bleven liggen. Daarom toch maar langzaam door gereden waarop een beest er voor koos aan de kant te gaan. We merkten dat de andere weggebruikers blij waren met onze actie.
Na dit oponthoud door gereden en vele soorten dieren gezien. Grote kuddes olifanten, zelfs een kudde die aan het baden was. Het kleinste olifantje werd helemaal onder gedompeld. Statige giraffes passeerden we, grote stier buffels aan het grazen en vele, vele springbokken aan het fourageren. Bij een groot meer troffen we nijlpaarden aan en krokodillen. De springbokken kwamen daar in grote getale drinken. Niet tegen gehouden door de aanwezigheid van de krokodillen. Op de rug van de nijlpaarden zaten vogels te eten te pikken.
Ook werden prachtige vogels, mogelijk ook de paradijsvogel, voor eeuwig vastgelegd op de camera's. Waar veel leven is, is ook de aasgier in de buurt. Enge beesten met die kale koppen.
Na een lange rit aangekomen op onze overnachtingsplek Crocodile Bridge. Wederom een prachtig onderkomen! Goed georganiseerd Henriette!
Na een goede maaltijd, gekookt door Wouter, met een beetje hulp, nog even naar de sterren gekeken. Boogschutter, Maagd, Schorpioen en Saturnus zijn goed te zien.
Op dit Restcamp veel vriendelijke mensen waarbij ook Zuid Afrikanen die gestudeerd hebben in Maastricht.

Didy

Niet alle Vijf gezien? Jammer, maar dat mag de rest van de pret en de pracht niet deren. Geniet er van!

Roelof Vasse

Hallo allemaal,

Ik wil jullie laten weten, dat ik erg geniet van jullie verhalen.
Sterkte met jullie pech met de koffers.
Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost.
Ik blijf jullie volgen!

Met hartelijke groet,