zambia-zuidafrika.reismee.nl

Cape Town

Na afscheid te hebben genomen van pa en ma zijn wij in Livingstone op het vliegtuit gestapt. Helaas op dat moment nog geen bericht over de koffer van Mirlin. Na een vlucht van een uur en 40 minuten zijn we rond een uur of 3 aangekomen op Johannesburg. Onze vervolg vlucht naar Kaapstad zou vertrekken om 16:15. Aangezien we een ‘Domestic Flight’ hadden, moest de bagage ook nog opgehaald en opnieuw ingecheckt worden. Daarnaast moeten we door de paspoort controle en opnieuw door de douane. Opschieten dus! Bij de paspoort controle stond er een meters lange rij met maar 1 werknemer tot grote ergernis van Gert.

Eenmaal door de paspoort controle, snel door naar de bagage banden. Gelukkig komt de koffer van Gert snel voorbij. Nadat we de koffer hebben gepakt van de bagageband, gingen we snel door naar de incheck balie. Toen we eenmaal onze boarding passes hadden ontvangen, bleek dat onze vlucht 2 uur vertraagd. Al dat gevlieg en gehaast voor niks. Maar dat maakte niet uit, hierdoor hadden we meer tijd om achter de koffer van Mirlin aan te gaan..

Na een uur te hebben gezeten bij Kenya Airlines, bleken ze het ‘vermiste koffer dossier’ te hebben verwisseld met een ander dossier met bijna dezelfde naam als Mirlin. (Heeft ze een unieke naam, gaat het alsnog mis). De koffer van deze andere persoon is terug gevonden en hebben ze het dossier van Mirlin op ‘gesloten’ gezet. Een enorme fout door Johannesburg waardoor de koffer van Mirlin ver achter is gebleven. Kenya Airlines gaat druk voor Mirlin aan de slag om alsnog de koffer naar Kaapstad te sturen. Hierna hebben wij gegeten op het vliegveld en zijn we het vliegtuig ingestapt naar Kaapstad.

De volgende dag zijn wij begonnen met een heerlijk ontbijt. Daarna zijn we naar het Waterfront in Kaapstad geweest om kleren etc te kopen voor Mirlin, aangezien ze al bijna een week zonder haar bagage zit. ‘S avonds hebben we gegeten bij het favoriete restaurant van Gert; de Spur. Grote stukken vlees voor een betaalbare prijs!

Vandaag zijn wij op een wijntour geweest. We hebben 25 verschillende wijnen geproefd op 5 verschillende locaties rondom Stellenbosch. Prachtig om mee te maken. ‘S middags hebben we een heerlijke lunch gehad op 1 van de proeverijen. Gert is niet zo’n wijndrinker, maar dat zal de pret niet bedreven, want Mirlin drinkt maar al te graag die extra wijn op die Gert niet meer lust! We hebben nieuwe mensen leren kennen die elk op verschillende continenten wonen! 1 stel kwam uit Amerika, een ander stel uit Afrika en het laatste stel uit Oceanië. Erg leuk om kennis te maken met deze verschillende culturen.

Zelf hebben wij nog 4 flessen wijn gekocht, we kunnen dus nog even nagenieten!

Voor morgen staat er op het programma een dag tour naar Kaap de goede Hoop, we zijn erg benieuwd.

Liefs,

Gert & Mirlin

Didy

haha de Spur... ik dacht al, wanneer komt die naam voorbij. Lekker he!? Ooo en kunnen jullie niet een fles voor mij meenemen ;-) Geniet van Kaapstad! (en de Tafelberg niet vergeten)

Corry

Ook voor mij bekende plekken, genieten maar!! Gr.

Bert

Mooie verhalen.