zambia-zuidafrika.reismee.nl

2e dag Kruger

5:15 uur ging de wekker vanmorgen. 6 uur gaat het park open, dus 6 uur zijn wij vertrokken uit onze rondavel. Al gauw de eerste dieren gespot. Olifanten, zebra's. Na een tijdje rijden de hyena's gezien, eentje had al een lekker ontbijt in z'n bek. Deze dieren vastgelegd en.... door....

Na een tijdje rijden zagen we veel auto's staan, daar is vasr wat te zien. Ja hoor...leeuwen. uitgestrekt lagen ze aan de rivier, mannetje en vrouwtjes. Mooi om te zien

De chayffeur van vandaag had nogal wat moeite met het aangeven van richting, duidelijk een Europese auto gewend, voordeel was dat de ruiten nog nooit zo schoon zijn geweest.

Na diverse stops en winkelbezoek, in de loop van de middag weer aangekomen op onze rest camp. Gisteren daar al kennis gemaakt met onze Zuidafrikaanse buurman die ons wees op een fenomeen dat er iedere avond rond half zes er 2 kleine soort van nachtaapjes uit een buispaal komen van het hek, en als het donker is, deze vliegensvlug in de boom verdwijnen. Gisteren was ik te laat on hier foto's van te maken. Vandaag had ik on vijf uur de camera incl. afstandsbediening en gps tracker plus flitser klaar staan op statief om alles vast te leggwn. 17:40 uur kwamen er 3 uit de buispaal tevoorschijn. Hier diverse foto's van gemaakt. Eerst kwamen ze tevoorschijn en bleven net met de kopjes boven de paal. Binnen 5 minuten waren ze verdwenwn. Prachtig gezicht.

Na wederom een gezonde maaltijd te hebben genoten zijn we nu aan het genieten van het mooie weer en hebben zojuist op paar meter van het hek 3 nijlpaarden gezien. Ook deze nog vast kunnen leggen.

Morgen 3e dag Kruger, we gaan dan ook verhuizen.

Jan

Zo, even een inhaalslag gemaakt met verhalen lezen. Wat zien jullie veel. En wat lijkt het me bijzonder om met een totaal andere invalshoek de rijkdom van Gods schepping te beleven. Laat ons weten hoe jullie dit ervaren!. Gert beterschap, en geniet van elkaar en van de natuur. Hartelijke groet, Jan