zambia-zuidafrika.reismee.nl

Kaap de goede Hoop

Hoi

Na een beroerde nacht waarin Gert meerdere malen naar de wc is geweest, omdat hij last had van zijn maag, ging de wekker om 6:30 uur aangezien wij om 07:40 werden opgehaald vanaf het hotel. We kwamen er op dat moment achter dat we de hele dag een privé chauffeur zouden hebben! Ideaal.

De eerste stop was in het centrum van Kaapstad, de wijk de Bo-Kaap. Hier waren allerlei gekleurde huisjes te zien. De huisjes waren gekleurd als teken van vrijheid. Met de opkomende zon was dit erg mooi om te zien en we hebben ook een aantal foto's gemaakt. Hierna zijn wij verder gereden naar de achterkant van de Tafelberg met zijn '12 apostelen'. Hier waren 12 bergen te zien achter de Tafelberg. We stonden bij zee zodat we perfect uitzicht hadden. Hier natuurlijk ook een aantal foto's gemaakt.

De volgende stop was een stukje rijden, maar dat was het zeker waard! De plek heet: Chapmans Peak View Point. Een prachtige plek! Waarin je over zee kon kijken en een dorpje met als achtergrond een berg.

Na een aantal meerdere stops waaronder Camps Bay en Houtbay zijn we aangekomen bij de bekende plek: Kaap de goede Hoop. Op zich niet veel bijzonders aan te zien, maar toch strekt het enorm veel mensen, hier een paar mooie foto's gemaakt. Vervolgens zijn we door gereden naar Cape Point, dat is een stukje hoger, hier had je aan beide kanten zee, de ene kant was het wat koeler en was de zee erg ruig, en aan de andere kant was het warmer en de zee rustiger waardoor dit warm water was. Leuk om te zien.

Hierna zijn we doorgereden naar Simon Bay om te kijken naar de pinguïns, erg leuk om te zien dat deze hier ook leven, ze varieerde van grote tot de aller kleinste.

Rond een uurtje of half 3 zijn we gaan lunchen in Kalk Bay bij Harbour House, dit is een plek waar de vis rechtstreeks vanuit de zee naar het restaurant word gebracht, of te wel dit is de enige plek in Kaapstad waarin verse vis word geserveerd.

Hierna zijn we doorgereden naar een apotheek om medicijnen op te halen voor Gert, aangezien hij nog steeds last had van zijn maag en zich niet erg fit voelde. Na dit gedaan te hebben zijn we terug gegaan naar ons hotel. Nadat Gert even heeft geslapen voelde hij zich al wat beter, hierdoor besloten wij om te gaan eten bij de Spur.

Hans

Leuk dat het goed gaat en te lezen dat jullie van mooie uitzichten genieten. Ben wel benieuwd naar de beleving achter deze verhalen. Wat doet het met je persoonlijk, als je bijvoorbeeld zo'n Tafelberg ziet met 12 'bergen' erachter. Raakt het je...en hoe dan... zomaar wat vragen...

Veel plezier allen en Beterschap Gert!