zambia-zuidafrika.reismee.nl

Laatste dag Kaapstad & eerste dag Tuinroute

De laatste dag in Kaapstad hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan. In eerste instantie hadden wij nog graag de Tafelberg op gewild, maar de kabelbaan was helaas gesloten wegens onderhoud. In plaats daarvan hebben we lekker uitgeslapen en onze auto opgehaald voor de Tuinroute. Daarnaast hebben we bericht ontvangen dat de koffer van Mirlin eindelijk is aangekomen!! Deze hebben wij ‘s avonds nog opgehaald van het vliegveld. Hierna hebben wij nog weer heerlijk gegeten bij de Spur. De volgende dag beginnen we met de Tuinroute..

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt met uitzicht op de Tafelberg, hebben we onze spullen gepakt en zijn we vertrokken naar onze eerste stop; Hermanus. Toen wij vrijdag gebruik maakte van Uber, zei onze chauffeur dat we langs de kust moesten rijden richting Hermanus. Dat is de mooiste route zei ze. Zo gezegd, zo gedaan. En ze had groot gelijk, het is echt een prachtige route! Via de R44 naar Hermanus gereden. Aan de rechterkant had je de blauwe oceaan, en aan de linkerkant de prachtige bergen. Na een ritje van ongeveer 1,5 uur zijn we aangekomen in Hermanus. Hier hebben wij nog even gegeten en zijn we naar ons huisje gegaan.

Toen we aankwamen bij ons logeeradres, bleek het geen huisje te zijn, maar een compleet huis!! Wat een gaaf huis was dit. Een huis met 2 grote slaapkamers, 2 grote badkamers, een woonkamer op de 1e verdieping met keuken en al. Daarnaast ook nog een zwembad met uitzicht over de bergen! Gewoonweg een geweldig huis. We hadden stiekem al spijt dat we hier maar 1 nacht verbleven.

Eerst waren we voornemens om ‘s avonds lekker uiteten te gaan, maar die plannen hadden we maar gecanceld. We hadden meer zin om lekker te borrelen in het huis. We hadden al wat bier voor Gert gekocht en Mirlin had nog 4 flessen wijn vanaf de wijntour. Wat hapjes erbij en klaar is kees. Ons avondeten met Netflix.

Morgen (zondag), vertrekken wij naar L’Algulhas. Hier hebben wij een huisje gehuurd direct aan zee. We laten ons verassen.

Liefs,

Gert & Mirlin

Arnoud Odink

Mooi verhaal!

Hans

Mooi om te lezen!! Met al dat mooie uitzicht, goed blijven eten en drinken! ;-)