zambia-zuidafrika.reismee.nl

5e, 6e & 7e dag Tuinroute

Woensdag;

Woensdagochtend zijn wij vertrokken naar Plettenbergbay. Na ongeveer anderhalf uur zijn we daar aangekomen. Aangezien we wat te vroeg waren, hebben we eerst wat gedronken op het strand. Het was heerlijk weer, zo’n 26 graden met veel zon. Hierna zijn we vertrokken naar onze accommodatie. De rest van de middag hebben we niet erg veel gedaan. Aangezien we eindelijk goede wifi hadden, hebben we de rest van de middag netflix gekeken. ‘S avonds zijn we wel lekker wezen eten bij de Spur.

Donderdag;

Nadat we vroeg zijn opgestaan, zijn we wezen ontbijten in de stad. We zaten bij een restaurant met een Duitse eigenaar. Na heerlijk te hebben ontbeten hebben wij besloten om naar het Knysna Elefant prak te gaan. Dit was een relatief klein park met 12 olifanten en wat zebra’s. Bij de receptie konden we een bak met fruit kopen om aan de olifanten te voeren. Erg leuk om te doen! Nadat alle bakken leeg waren, werd de groep gesplitst in een aantal kleinere groepjes. We mochten nu met 1 olifant op de foto en ze aanraken. Wij hadden een mannetjes olifant van 12 jaar oud. Vanaf een jaar of 30/40 zijn ze volledig volgroeid. Nog een ‘kleintje’ dus.

Nadat we klaar waren in het park, zijn we naar Knysna zelf gereden. Hier hebben we een aantal plekken opgezocht om wat leuke plaatjes te schieten, maar ook vooral om te zien hoe mooi het hier is.

Nadat we hier mee klaar waren, zijn we terug gereden naar Plettenbergbay om te lunchen op het strand. (Het was al half 4 toen we wat hadden besteld). Nadat we onze lunch naar binnen hadden gewerkt, hebben we wat boodschappen gedaan bij de SUPER spar. Hierna zijn we terug gereden naar onze accommodatie.

Aangezien we beiden niet veel trek meer hadden, heeft Mirlin ‘s avonds een aantal hapjes klaar gemaakt om dat lekker op te eten bij de borrel.

Vrijdag;

Na wederom vroeg te zijn opgestaan, zijn wij naar het Tsitsikamma National Park gegaan. Aangezien dit National Park 80 km lang is, hebben we er voor gekozen om naar de beroemde brug te gaan aan de Storms River Mouth. Dit zijn 3 bruggen waar je over heen kan lopen. Aan de ene kant zie je de oceaan, en aan de andere kant zie je een aantal rotsen wat naar binnen loopt waar je door heen kan pendelen met een kajak, prachtig om te zien. Om bij deze bruggen te komen, moesten wij zo’n 1 km met trappen omhoog en omlaag langs de rand van het bos lopen. Een erg mooie route met veel uitzichtpunten. Hier hebben we zo’n 2/3 uur rond gelopen. Daarna hebben we wederom aan zee geluncht (weer rond een uur of 3) in deze prachtige omgeving.

‘S avonds hebben we de rest van de hapjes opgegeten als avondeten en zijn we vroeg gaan slapen.

Vandaag (zaterdag) zijn we vertrokken naar Port Elizabeth! Ons één na laatste stop.

Liefs,

Gert & Mirlin