zambia-zuidafrika.reismee.nl

De reis van Mirlin en Gert door Zuid-Afrika

De laatste puntjes zijn op de 'i' gezet! Vanaf Livingstone vliegen wij naar Kaapstad om aan de Tuinroute te beginnen.

De Tuinroute loopt vanaf Kaapstad naar Port-Elizabeth. Tijdens deze route maken wij verschillende stops om Zuid-Afrika te gaan bewonderen. Over deze route doen we 15 dagen.

Vanaf Kaapstad gaan we eerst naar Hermanus, hier blijven we 1 nacht om vervolgens door te gaan naar L'Agulhas. Deze plaats zit aan de kust waar we een prachtig uitzicht hebben over zee. Nadat we 's ochtends hebben ontbeten gaan we een lang stuk rijden richting George, waar we in de nabijgelegen plaats Wilderness 2 nachten verblijven. Vanaf Wilderness is het een klein stukje rijden naar Plettenbergbaai. Hier overnachten 3 dagen midden in de gebergte.

De 13e dag vertrekken wij naar Port-Elizabeth, dit is een tussenstop zodat we naar het Addo Park kunnen gaan. Als we het park uit zijn overnachten we in Paterson wat daar vlakbij ligt. Als we 's ochtends de koffers in hebben gepakt en de koffie achter over hebben geslagen, rijden we naar het vliegveld van Port-Elizabeth om daar op het vliegtuig te stappen richting Durban.